pondělí 11. června 2018

Co obnáší práce lešenáře?

Lešenář



Kdo to je a co dělá? Úkolem lešenáře je stavět, rozebírat a upravovat různé druhy lešení a podobných konstrukcí.

Co je náplní jeho práce?
Pracovními činnostmi jsou - propočet a výběr potřebného množství lešenářských trubek, plošin, fošen a dalšího materiálu pro stavbu příslušného lešení - montáž, demontáž a úpravy kovových lešení a konstrukcí, např. postavení a rozebrání trubkových lešení, stavebnicových lešení, trubkových prostorových lešení a lešení pojízdných (při montáži nebo opravách hal, sálů, stadiónů apod.) a ochranných ohrazení všeho druhu na střechách - montáž, demontáž a úpravy hřebenových a lanových výtahů a motorových plošin všech druhů - montáž, demontáž a úpravy trubkových konstrukcí výstavních pavilonů hal a věží podle daných projektů a statických výpočtů.

V jakém pracuje prostředí?
Povolání je vykonáváno na stavbách ve venkovních i vnitřních částech objektů, je třeba počítat s prací ve výškách, s mnohdy těžko přístupnými objekty práce a s různými klimatickými podmínkami.

S čím pracuje?
Nejpoužívanějšími pracovními prostředky jsou kladiva, klíče, kleště, zdvihací zařízení a plošiny, silné a šikovné ruce a nohy.

Jaký by měl být a co by měl znát? Předpokladem pro úspěšný výkon povolání je absolvování odborného kurzu a složení příslušné zkoušky, zručnost, fyzická zdatnost, spolehlivost, ukázněnost, schopnost pracovat v týmu, dobrý zrak a sluch. Nevhodné pro občany s vrozenými vadami nebo chronickým onemocněním vyžadujícím trvalou léčbu a omezujícím výkonnost.






Lešení MJ UNI TOP 65/100


Náš systém lešení MJ UNI TOP 65/100 je kompatibilní s lešením "RUX-SUPER" firmy RUX. Proto předkládáme povolení ke kombinování obou těchto systémů. V našem závodě byl tento systém vyráběn již od roku 1985 pro firmu Günter RUX GmbH.

Spojením jednotlivých polí lešení pomocí podlážek nasazených na čepy vertikálních rámů je montáž systému velmi rychlá. Kromě toho je tímto způsobem vyloučeno vysmeknutí podlážek.
Toto řešení nabízí lešenářům vysokou míru bezpečnosti. Sklopné čepy na vertikálních rámech sklouží k upevnění zábradlí a diagonál bez použití nářadí.



Přehled nejdůležitějších předností systému:


  • Horizontální vyztužení aretací podlážek pomocí čepů.
  • Krátká doba montáže bez nutnosti použití doplňkového nářadí.
  • Vysoké bezpečnostní charakteristiky.
  • Podlážky jsou pevně aretovány na vertikálních rámech.
  • Vlastní hmotnost a vertikální užitné zatížení jsou přímo přenášeny podlážkami uloženými na vertikálním rámu.
  •  Neexistuje nebezpečí zakopnutí,protože podlážky nemají výstupky.Vertikální rámy díky "T-profilu" také ne.
  • Automatické držení horizontu prostřednictvím pevných připojovacích bodů . 
  • Kvalitní pracovní plocha díky zvenčí montovaným diagonálám.
  •  Podlážky v provedení ze dřeva, oceli, a hliníku

Návod najdete zde:  lešení MJ UNI TOP 65


Obestaví každý objekt rychle a snadno a uspoří náklady na montáž, dopravu a skladování.
  • žárově zinkovaná ocel - dlouhá životnost
  • rychlá montáž sesazováním
  • bezpečný celoplošný závěs podlah
  • délky polí 0,5-4,0m - libovolná skladebnost
  • vertikála díky nasazování diagonál na kolíky - bezchybná práce
  • možnost zavěšování a pojíždění konstrukce - univerzální nasazení
  • široký sortiment doplňků







¨



12 komentářů:

  1. Jako lešenář jsem pracoval pro jednu pražskou stavební firmu přes rok a půl a zpátky už bych se k tomu nikdy nevrátil. Byla tak fyzicky náročná práce, která navíc nebyla bůhvíjak placená, takže to rozhodně nestálo za to. Teď jsem šťastný za to, jakou práci jsem si před nedávnem našel - pracuji pro pekárnu Náš chléb a jsem nadšen.

    OdpovědětVymazat
  2. Pro tuto práci mám určitě obdiv. Vzhledem k tomu, že mám z výšek strach bych něco takového asi dělat nemohl. Teď plánujeme rekonstrukci domu a na tu určitě budeme lešení potřebovat. Já na něj ale teda rozhodně nepolezu. To nechám profíkům. Raději zůstanu na zemi, případně budu pracovat s minirypadlem, které mám v plánu půjčit. Už jsem se díval kolik stojí pronájem a není to tak drahé, viz například tato půjčovna minirypadel Praha.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je něco! Já si nedovedu představit, že bych dělala nějakou takovouhle práci. Asi bych ani nechtěla, aby to dělal můj manžel, protože bych se o něj bála. On se dříve živil tím, že lidem rekonstruoval byty, ale teď přestoupil do firmy, kde prodávají skvělé posuvné dveře. Ta se o něj snad bát nemusím! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Taky bych takovou práci asi nemohl dělat. Mně bohatě stačilo když jsme na našem domě pokládali nové střechy a okapy Lindab. Měli jsme na to sice firmu, ale také jsem jim s několika věcmi pomáhal a můžu vám říct, že lézt po střeše teda určitě není pro mě. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím, měla bych takovou otázku. Chystáme se teď pustit do rekonstrukce našeho domku a řešíme financování. Myslíte, že by na rekonstrukci byla vhodná hypotéka? Ještě právě nevíme kolik budeme potřebovat, ale počítáme s tím, že k milionu se možná i přiblížíme. Možná i víc. Musíme to ještě všechno pořádně propočítat.

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. S manželem jsme se rozhodli konečně pro fasádní omítku na náš dům, a tak jsme začali hledat firmu, která by se tohoto úkolu zhostila. Bohužel neměla žádná v našem okolí čas, a tak se manžel rozhodl, že to s kamarádem zvládnou sami. Další problém byl sehnat lešení, které se také špatně shání, aby se mohlo začít pracovat.

    OdpovědětVymazat
  8. S lešením pracujeme v naší firmě už několik let, takže vím, co je to za nervy, když víte, že s ním zrovna vaši zaměstnanci někde pracují. Hlavní je podle mě jeho správné skladování, díky čemuž se vyhnete spoustě nečekaných událostí. Proto jsme za tímto účelem investovali i do opláštění hal.

    OdpovědětVymazat
  9. V létě jsem rekonstruovala dům a měla jsem firmu, která postavila lešení kolem celého domu, aby mohli pracovat na fasádě. Osobně mám závratě, i když se postavím na židli, a tak velice obdivuji lešenáře, jak se pohybují v takových výškách. Ještě mi kamarád poradil nerezové komíny, a tak jsem si jeden nechala postavit, abych mohla v zimě vytápět dům dřevem.

    OdpovědětVymazat
  10. Jelikož mám panickou hrůzu z výšek, tak obdivuju všechny, kdo výškové práce dělají. Podle mě je to něco, na co člověk musí mít trochu náturu a vhodnou povahu. A taky odvahu. :) No, u nás to říkáme trochu jinak, ale taková slova do slušné společnosti nepatří, takže si je všichni jenom domyslíme. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Výškové práce fakt nejsou žádná sranda. V minulém roce jsme začali stavět dům svépomocí a musím říct, že je to jedna z nejnáročnějších věcí. Jednoduché nebylo ani samotné financování, u nějž jsme využili investice do p2p půjček, jelikož půjčka pro nás bohužel nebyla dostupná. Naštěstí se nám vše daří a brzo budeme mít hotovo.

    OdpovědětVymazat
  12. Práci lešenáře je obdivuhodná a nechápu, jak mohou pracovat v takových výškách. My jsme se rozhodli, že si svépomocí opravíme fasádu našeho domu. Proto jsme s manželem stavěli lešení, aby dosáhl, kam potřeboval. Naštěstí jsem nám koupila nové ochranné rukavice. Jejich pevný materiál a odolnost nám ochránila ruce před poškozením při nošení lešení.

    OdpovědětVymazat