úterý 21. března 2017

Stínicí technika (vnitřní)

Žaluzie

Žaluzie jsou v dnešní době nedílnou součástí našich oken. Jejich nejdůležitější funkcí je omezení slunečního záření do našich interiérů a mají za úkol regulovat sluneční světlo v místnosti ale také zajistit soukromí, a to nejen po setmění. V dnešní době ovšem žaluzie kromě těchto základních fukcí, plní i funkci estetickou (vhodně doplňují interiér). Vzhledem k tomu, že jsou vyráběny z materiálů, které zajistí velmi dlouhou živostnost, je potřeba dbát na správnou volbu vhodného typu žaluzií a přistupovat k ní také, jako k dekorativnímu prvku.

Podívejme se tedy, jaké druhy stínicí techniky nám dnes trh nabízí


Horizontální žaluzie

Hliníkové žaluzie



Jsou dnes asi nejrozšířenějším typem žaluzií, které jsou použitélné do všech typů a tvarů oken i dveří.  Mohou být instalovány na rám okna nebo do zasklívací lišty. Montáž je velmi rychlá, obsluha je jednoduchá a vyžadujují minimální údržbu. Také cena je minimální a vybrat si můžete snad ze všech barev a jejich odstínů, včetně metalických barev. Nejběžnějším typem na trhu jsou žaluzie hliníkové, ale je možno zvolit i jiný systém žaluzií (Ondulette -Luxaflex), který umožňuje volbu různých typů lamel, nebo systém Varioline, který nám umožní stahovat žaluzii oběma směry, buď shora dolů nebo zdola nahoru. 

Vertikální žaluzie


Vertikální žaluzie


Tento typ žaluzií je určen do velkých prostor s atypickými okny, kanceláří a dalších prostor domů a bytů, kde je dbáno také na vysokou dekorativnost, funkčnost, pohodlnost a upotřebitelnost. Slučují v sobě protisluneční ochranu s moderním a elegantním doplňkem interiéru. Tyto žaluzie dokéží zcela nahradit záclony a závěsy a díky své eleganci provzdušnit celý prostor. Jsou vyráběny z lehce čistitelných materiálů a jsou nabízeny v široké paletě barev a dekorů.  Montují se do lišt upevěných přímo do stropu nebo na stěnu.


Dřevěné interiérové žaluzie


Dřevěné žaluzie


Bývají méně obvyklé, ovšem působí reprezentačně a luxusně. Můžeme je tedy považovat za účelový módní doplněk bytů i komerčních prostor. Jsou nabízeny v široké škále barevných odstímů a kvalitních materiálů. Tento typ volí náročnější zákazníci a estetickým cítěním a vkusem. Použity mohou být v oknech a dveřích různých tvarů i materiálů. 


Plisé

Je typ žaluzií určen pro atypiská a střešní okna a také najde uplatnění v zimních zahradách. Žaluzie je vyrobena ze skládané látky. Posouvat ji lze oběma směry, zhora i zdola.


Rolety


Jako druhá nepoužívanější stínicí technika jsou rolety. 



 Roletky Laroso - Burýšek
Rolety Laroso



Nejsozšířenějšími jsou rolety textilní, které jsou jednoduché, spolehlivé a variabilní. Široká nabídka textilních dekorů nám umožní sladit tento typ s naším interiérem.

Za módní trend můžeme považovat bambusové rolety. Z čeho jsou vyrobeny, vypovídá již jejich název. Dekorační dřevina je mořena do mnoha barevných odstínů. Čistě přírodní materiál tvoří v našich bytech velmi zajímavý dekorační prvek.

A nakonec se zastavíme u římských rolet. Tento typ rolet je velmi elegantním doplňkem interiéru. Od klasických rolet se liší tím, že se látka nenavíjí, ale pouze se skládá, jak směrem dolů, tak i směrem nahoru. Jsou nabízeny v bohaté paletě barev a dekorů. Jejich předností je i snadné čištění, protože většinu látek je možné prát na ruční praní. 

Římské žaluzie



 Servis a oprava oken Burýšek




10 komentářů:

  1. Žaluzie vůbec nejsou špatné když máte okna v ložnici na východ a chcete si o vykendu trochu připsat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen to, hlavně vám pak domů není vidět :-) . Nedokážu si představit, že bychom je na oknech neměli a večer doma rozsvítili :-D Bychom byli jak ve výloze :-D . Žaluzie jsme si společně s okny objednali z Pramos a ještě zvažujeme venkovní rolety, abychom si doma udělali pořádnou tmu :-D .

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. Ahoj, já jsem teď k nám domů koupila krásné designové záclony a závěsy. Žaluzie a podobné "moderní" zařízení se k nám domů moc nehodí, protože manžel vlastní obchod se starožitnostmi a tak jich máme plný barák. Navíc si k nám domů občas zve kolegy a zákazníky, tak to musí u nás doma vypadat tématicky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak teď jsem se zase dozvěděla něco nového, mockrát díky. Já se teď během pár týdnů právě budu stěhovat do nového bytu a co se týče stínění, tak tam jsou klasické žaluzie. Myslím si ale, že ty budou bohatě stačit. Přemýšlela jsem například nad nějakými roletami, ale to by asi bylo zbytečné.

    OdpovědětVymazat
  4. Nedávno mi skončilo stavební spoření, které jsem si platila několik let, a tak jsem se rozhodla si nechat za naspořené finance vyměnit okna a dveře u mého domu. Můj soused mi poradil firmu, se kterou měl velice dobrou zkušenost, takže jsem jí kontaktovala a byla překvapená s příjemným jednáním, a ještě mi zbylo na venkovní žaluzie.

    OdpovědětVymazat
  5. Měla jsem v mém domě rolety, ale ty mi nevyhovovali. Jelikož pracuji na home office, potřebuji místo, kde se budu cítit opravdu komfortně. Proto jsem se rozhodla si nechat naistalovat venkovní žaluzie, které mají výhodu i z bezpečnostního hlediska. Od doby, co mám toto zatemnění se mi lépe pracuje, a tak jsem se rozhodla do pracovny pořídit i dva nové pracovní stoly.

    OdpovědětVymazat
  6. Mně se třeba hrozně líbí ty vertikální žaluzie. K tomu ještě nějaká pěkná laminátová podlaha v nějakém hezkém dřevěném dekoru a byla bych spokojená. Právě přesně něco takového bych chtěla k nám do obýváku. Máme tam totiž takové velké prosklené dveře na terasu a ty si o vertikální žaluzie přímo říkají.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem si pořídila do ložnice vnitřní žaluzie, jelikož bydlím v přízemí, tak mi lidé chodící na ulici často nahlíželi do okna. Toto řešení mi vyhovuje, takže mám krásně zatemněno a v posteli se mi skvěle spí, protože jsem si koupila ještě tady zdravotní matraci díky , které se ráno budím odpočatá a plná energie na nový den.

    OdpovědětVymazat
  8. Za mě jsou žaluzie nejlepší investicí do mého domu, pro kterou jsem se za poslední dobu rozhodla. Nechala jsem si postavit dva nerezové komíny, abych mohla vytápět dům dřevem a žaluzie jsou navíc skvělou tepelnou izolací. Díky nim se zamezilo úniku tepla z celého domu, což pro mě znamená ušetřit za topnou sezonu nemalé finanční prostředky.

    OdpovědětVymazat